Ervaringen en mening cliënten
Thema’s 2019
Ervaringen en mening cliënten
We willen echt luisteren naar cliënten en hun familie.
Dat doen we in dagelijkse contacten, tijdens evaluaties van een cliëntplan én via de methode Ben ik Tevreden.
En dat doen we via locatieraden en cliënten- en familieraden.
Daarnaast zijn er de ervaringsdeskundigen die bij uitstek vanuit hun eigen ervaringen spreken.
Fotogalerij
“Ik wil vaker zeggen wat ik vind.”
Bron: Ben ik Tevreden
“Jammer dat er vakanties zijn waardoor leuke activiteiten niet door gaan.”
Bron: Ben ik Tevreden
Wat houdt mij bezig
Ja, dat is voor mij persoonlijk begeleiderschap. Het toewijzen van een persoonlijk begeleider (pb’er) waar ik het eigenlijk niet mee eens ben, geeft mij spanningen. De begeleiders horen mij aan, ze vinden het rot voor me, maar ze kunnen er dan niet veel mee.
Ik vind het belangrijk dat ik zeggenschap heb over de keuze van een pb’er. Een pb’er voor mij kiezen als het niet goed voelt, daar ben ik het niet mee eens.
Het vertrouwensgevoel moet er zijn. Het moet goed voelen, dat ik bij een pb’er terecht kan. Toch beslissen zij als team wie het gaat worden. Als dit voor mij niet de juiste keuze is, ga ik in blokkade naar begeleiding toe. Dat maakt verdrietig en ik voel me niet begrepen. Dat is wat mij nu bezig houdt.
Priscilla
“Cliënten hebben geleerd vragen te stellen en komen beter voor zichzelf op.”
Bron: woonvoorziening Turfsteker
“Ben ik Tevreden geeft aanleiding om een ander soort gesprekken met cliënten te voeren.”
Bron: woonvoorziening Getsewoud
“Ik heb sporten en naar therapie gaan echt gemist. Door corona veranderde mijn houvast. Het was moeilijk maar ik heb het gered.”
Bron: cliënten in gesprek met de bestuurder over corona en strategisch beleid.