Knelpunten 2020
Corona
In het thema corona lees je hoe Ons Tweede Thuis zich staande heeft weten te houden in de crisis.
Een sterke crisis organisatie zorgde ervoor dat landelijke maatregelen snel werden door vertaald voor de organisatie. Door de prioriteit op de groepsregels was er minder oog voor maatwerk tijdens de eerste golf. Ondanks de negatieve effecten hiervan was hier ook begrip voor. De hele crisis kenmerkt zich verder door een diepe verbondenheid tussen medewerkers.
Druk op de arbeidsmarkt
Het recruitmentproces om nieuwe medewerkers te werven loopt goed. Het lukt ons om openstaande vacatures te vervullen. Dit doen wij in combinatie met wervingscommunicatie via onder andere sociale-mediakanalen. Daar zijn we dus tevreden over.
Maar aan de andere kant stromen er ook net zoveel collega’s uit. Dus het is dweilen met de kraan open. Inmiddels weten we wel dat veel nieuwe collega’s uitstromen in de leeftijdscategorie 18-34 jaar. We gaan onderzoeken wat de achtergrond hiervan is. Wat is ervoor nodig om de collega’s te blijven binden en boeien?
Daarnaast kun je maar één keer een eerste indruk achterlaten. Vandaar dat we zijn gestart met de verdere doorontwikkeling van warm welkom voor nieuwe medewerkers. We werken aan een concreet programma waarbij we de nieuwe collega in 60 dagen wegwijs maken binnen Ons Tweede Thuis.
Op sociale media plaatsen we veel filmpjes om nieuwe medewerkers te trekken: onder andere voor locaties voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel of een lichamelijke beperking.